Agenda

De bootcamp trainingen van No More Excuses vinden plaats door heel Amsterdam waaronder in het Vondelpark en het Sarphatipark. Standaard wordt er getraind op:

Dag Training Locatie
Maandag 19:30 Billen Benen Buik Vondelpark/Olympiaplein
Dinsdag 19:30 Strength & condition Beatrixpark
Dinsdag 19:30 Bootcamp Rembrandtpark
Woensdag 20:00 Bootcamp Vondelpark/Olympiaplein
Donderdag 19:30 Bootcamp Beatrixpark
Donderdag 19:30 Bootcamp Beatrixpark
Vrijdagochtend 07:00 No Morning Excuses Vondelpark/ Olympiaplein

Strength & conditioning

Tijdens het eerste deel van de training zal vooraMl aandacht worden gegeven aan wat technische krachtonderdelen. Mobiliteit en techniek staan voorop. Het tweede deel van de training is een combinatie van kracht en uithoudingsvermogen. Iedereen traint op zijn of haar eigen tempo en voor de liefhebbers is er ook een wedstrijd element. Uiteraard ligt er nog steeds nadruk op de uitvoering van de oefeningen. Er zullen voornamelijk kettlebells worden gebruikt tijdens deze trainingen maar laat je verassen wat er nog meer kan gebeuren.

BBB

De nadruk tijdens deze bootcamp trainingen ligt op de Benen Billen en Buik. Er zullen ook oefeningen tussen zitten voor het bovenlichaam, maar de drie B’s krijgen de meeste aandacht. Tussen de oefeningen door zal er op ontspannen tempo door het Vondelpark worden gerend. Dit rennen heeft vooral als doel om tot rust te komen tussen de oefeningen door. Zo zie je ook nog wat van het park en wordt op verschillende locaties in het park gebruik gemaakt van de trainingsmogelijkheden die het park te bieden heeft. Deze training is voor iedereen geschikt en vooral als je begint met bootcamp, is de maandag een aanrader.
Eens per maand trainen we op de maandag en woensdag op het Olympiaplein. Zo blijft er wat afwisseling in het programma. De training zal er dan ook iets anders uitzien. Hoe die eruit ziet is altijd weer een verassing.

Bootcamp in het Rembrandtpark

Het Rembrandtpark is een van de grootste parken van onze mooie stad. Daar zal ook gebruik van gemaakt worden. Tijdens de trainingen zal er veel verplaatst worden. Tussen het rennen door zullen er oefeningen plaatsvinden. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de bankjes, muurtjes, bruggetjes, bomen, speeltuinen, grasvelden, hekjes en alles wat we maar kunnen vinden. Het Rembrandtpark biedt een aantal mooie routes en elke training zal ook anders zijn. Wat betreft oefeningen is het een full body workout waar veel nadruk ligt op het uithoudingsvermogen. Uiteraard zal de krachttraining niet ontbreken. Is het je specifieke doel om richting een obstaclerun te trainen dan is dit een uitermate geschikte training.

Bootcamp in het Beatrixpark

Het beatrixpark is terecht een populair park voor bootcamp. Zeker in de herfst en winter maanden is er een aantal delen van het park goed verlicht en je kan er onder een afdakking trainen wanner het regent. Tijdens onze bootcamp traingen zal er een parcours worden uitgezet waarbij kracht- en uithoudingsoefeningen elkaar afwisselen. Je traint op je eigen niveau omdat je zelf het tempo bepaalt waarin je het parcours aflegt. Uiteraard zorgt de trainer ervoor dat je net dat stapje extra doet. Er zal tijdens de trainingen gebruik gemaakt worden van kettlebells, battleropes, corebags, sandbags, dumbells, slamballs en andere attributen. Elke training zal er een nieuw parcours zijn.

Bootcamp in het Vondelpark op de woensdag

Wie kent het Vondelpark niet?! Hier gebeurt het op de woensdag. Anders dan de maandag ligt de nadruk nu niet meer op de benen, billen en buik maar op het gehele lichaam. We rennen wat verder dan op de maandag en het uithoudngsvermogen zal meer getest worden. Tussen het rennen door zullen er oefeningen worden uitgevoerd op alles wat we maar tegenkomen in de vorm van bankjes, muurtjes, hekken en bruggetjes.
Eens per maand trainen we op de maandag en woensdag op het Olympiaplein. Zo blijft er wat afwisseling in het programma. De training zal er dan ook iets anders uitzien. Hoe die eruit ziet is altijd weer een verassing.

No Morning Excuses!!!

Wil je de dag goed beginnen? Ga dan eerst bootcampen en merk dat je de rest van de dag meer energie hebt voor je dagelijkse bezigheden. En op vrijdagochtend ook meteen een goed begin van je weekend. Het Olympiaplein verleent zich hier uitstekend voor aangezien er hier licht is in de vroege ochtend. Op nog geen 1 minuut fietsen van het Vondelpark. We beginnen de training met veel rek en strek werk om eerst goed wakker te worden en de spieren los te maken. Daarna zal de training langzaam in intensiteit toenemen waarbij het laatste deel van de training een parcours is.

Locaties